Σ

Σογια: Περιέχει φυτικές πρωτεΐνες, που είναι ένα πολύ καλό υποκατάστατο των ζωικών προϊόντων, αφού παρέχουν και τα εννέα βασικά αμινοξέα. Είναι εξαιρετική πηγή ω6 λιπαρών, ασβεστίου (2 φορές περισσότερο από το γάλα), σιδήρου κι άλλων πολύτιμων ανόργανων στοιχείων και βιταμινών. Περιέχει επίσης αντιφλεγμονώδεις ουσίες, όπως οι ισοφλαβόνες, κι άλλα αντιοξειδωτικά ένζυμα, καθώς και φυτικές ίνες. Βάζοντας σόγια στη διατροφή μας, βοηθάμε την κινητικότητα του εντέρου προσλαμβάνουμε αρκετές πρωτεΐνες, με αποτέλεσμα να μειώνουμε τη φλεγμονή που προκαλείται από τη μυϊκή προσπάθεια, να προωθούμε τη μυϊκή αποκατάσταση και να υποστηρίζουμε το χτίσιμο νέου μυϊκού ιστού, επιταχύνοντας έτσι το μεταβολισμό μας.

 
Σοκολατάκια: (από γνήσια κουβερτούρα): Ίσως είναι τα μόνα γλυκά που συστήνουν οι ειδικοί, επειδή είναι πλούσια σε ευεργετικές αντιοξειδωτικές ουσίες. Επίσης, η κουβερτούρα περιέχει στεατικό οξύ, το οποίο έχει την ιδιότητα να μεταβολίζεται στον οργανισμό ως ευεργετικό μονοακόρεστο λιπαρό οξύ.
Σπόροι CHIA: Πολύ σημαντική πηγή πρωτείνης (23%), εξαιρετικά αφομοιώσιμη και άμεσα βιοδιαθέσιμη, η πιο πλούσια φυτική πηγή Ω3 λιπαρών οξέων, περιέχουν σημαντική ποσότητα λινολεικού οξέος και σημαντική ποσότητα από τριγλυκερίδια μακράς αλύσου, απαραίτητα για την απομάκρυνση της χοληστερίνης από τα αρτηριακά τοιχώματα. Πλούσιοι σε ασβέστιο και βόριο, δυο μέταλλα που συνεργάζονται για την καλή υγεία του οστικού μας συστήματος. Παρέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα στον οργανισμό, διατηρούν την ηλεκτρολυτική ισορροπία του, ενώ δεν περιέχουν γλουτένη.

 
Σπιρουλίνα: Αποκαλείται η υπερτροφή του μέλλοντος, καθώς αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική πηγή βιταμινών και πρωτεϊνών. Περιέχει και τα 8 σημαντικά αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός μας, σίδηρο, λιπαρά οξέα και χλωροφύλλη, βιταμίνη Β12, όλα τα γνωστά αντιοξειδωτικά, όπως βιταμίνες Β1 και Β6, τα μεταλλικά στοιχεία ψευδάργυρος, μαγγάνιο, και χαλκός, το αμινοξύ μεθειονίνη, τα αντιοξειδωτικά συστατικά β-καροτένιο, βιταμίνη Ε και το ιχνοστοιχείο σελήνιο. Επίσης, περιέχει καλά λιπαρά οξέα όπως γ-λινολενικό οξύ (GLA), πολυσακχαρίδες, σουλφολιπίδια και γλυκολιπίδια. Δρα ευεργετικά στον οργανισμό, αφού βοηθά στην ανάπτυξη και στην αναδόμηση των ιστών, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, έχει αντιοξειδωτικές, αντιγηραντικές κι αντικαρκινικές ιδιότητες, εμποδίζοντας τη δημιουργία και τη δράση των ελεύθερων ριζών, αποτοξινώνει και διεγείρει ιστούς και όργανα, απαραίτητα για την αποβολή των τοξινών, μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και του σακχάρου του αίματος. Ακόμη, αποτρέπει την εμφάνιση σιδηροπενικής αναιμίας, εμποδίζει τη συγκέντρωση χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία, μειώνοντας τον κίνδυνο προσβολής από καρδιακές παθήσεις, μειώνει τις επιπτώσεις τις αρθρίτιδας, αποτρέπει την εμφάνιση της οστεοπόρωσης, ενώ δρα θετικά σε περιπτώσεις κατάθλιψης. Τέλος, καταστέλλει την όρεξη, βοηθά στον έλεγχο του βάρους και στην ενίσχυση του μυϊκού ιστού, στην τόνωση και την απόδοση των αθλητών, των εγκύων και των ηλικιωμένων. Καλό είναι η χρήση της να αποφεύγεται από άτομα που πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα και μεταβολικό σύνδρομο, καθώς κι από γυναίκες που βρίσκονται σε περίοδο εγκυμοσύνης ή θηλασμού. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 1 με 5 γραμμάρια