ΧΑΣΤΕ ΤΩΡΑ ΤΑ ΚΙΛΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ

ΧΑΣΤΕ ΤΩΡΑ ΤΑ ΚΙΛΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ!

 

 

Μετά την ευχάριστη ατμόσφαιρα και τη χαρά των εορτών, έρχεται το άγχος για τα κιλά που πήραμε στη διάρκειά τους. Πώς μπορούμε να τα χάσουμε;

 Το πρώτο που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι τα κιλά των εορτών είναι προσωρινά, δεν έχουν αφομοιωθεί στο σώμα και μπορούμε εύκολα και γρήγορα να απαλλαγούμε απ’ αυτά, επιστρέφοντας σε μια ισορροπημένη διατροφή!

 

Από μακροχρόνιες έρευνες αποδείχτηκε  ότι αυτά τα κιλά συνήθως δεν χάνονται μετά τις γιορτές, με αποτέλεσμα να προστίθενται κάθε  χρόνο.  Η ιδανική λύση είναι η εφαρμογή ενός ισορροπημένου προγράμματος διατροφής πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και ποικιλία τροφίμων.

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές με υπομονή κι επιμονή, και γρήγορα θα φτάσετε στο στόχο σας:

 

  • Καταναλώστε καθημερινά μικρά και συχνά γεύματα, ώστε να καταναλώνετε μικρότερη ποσότητα φαγητού και να επιτυγχάνετε συνεχή λειτουργία του μεταβολισμού. Μειώστε τις μερίδες του μεσημεριανού και του βραδινού τουλάχιστον κατά 1/3. Να τρώτε αργά και να σταματάτε μόλις νιώθετε το αίσθημα του κορεσμού
  • Τρώτε πάντα πρωινό, που διεγείρει τον μεταβολισμό και εφοδιάζει το σώμα με ενέργεια, ώστε να ανταπεξέλθει στις δραστηριότητες. Η αποκατάσταση της περιόδου νηστείας που αντιμετώπισε ο οργανισμός κατά την διάρκεια του ύπνου είναι το σημείο – κλειδί στην τόνωση του μεταβολικού ρυθμού.
  • Μην τρώτε αργά το βράδυ.
  • Το γεύμα προ-ύπνου, να περιλαμβάνει 1 φρούτο και τουλάχιστον 3 ποτήρια νερό. Κι αυτό γιατί το νερό βοηθά τον οργανισμό να αποβάλλει τις τοξίνες πιο εύκολα
  • Περιορίστε τις γευστικές ατασθαλίες σε μία φορά την εβδομάδα.
  • Όποτε έρχεστε αντιμέτωποι με ένα πολύ ελκυστικό φαγητό, να καταναλώνετε ένα μικρό μέρος από αυτό.
  • Καταναλώνετε τρόφιμα ολικής αλέσεως, τα οποία τροφοδοτούν σταδιακά τον οργανισμό με ενέργεια και διατηρούν το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα.
  • Καταναλώστε τρόφιμα από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), προκειμένου να λαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά.
  • Καταναλώνετε καθημερινά 2-3 ποτήρια πράσινο τσάι, ενεργοποιεί το μεταβολισμό και μειώνει την αποθήκευση λίπους στην κοιλιά.
  • Καταναλώστε άφθονα φρούτα και λαχανικά (5 μερίδες/ημέρα), που αποτελούν τροφές φτωχές σε θερμίδες αλλά πλούσιες σε νερό και φυτικές ίνες, χορταίνουν γρήγορα, μειώνουν την απορρόφηση λίπους και περιέχουν φυσικά σάκχαρα ικανά να αναπληρώσουν την τάση σας για γλυκό.
  • Καταναλώνετε καθημερινά 2 μερίδες ημίπαχων γαλακτοκομικών (γάλα, γιαούρτι): Οι υψηλές σε ασβέστιο δίαιτες, μειώνουν την αποθήκευση λίπους και επιταχύνουν τη διάσπασή του.
  • Αποφύγετε τρόφιμα: κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, dressing, βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα. Έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, με αποτέλεσμα να δρουν ανασταλτικά στην προσπάθειά σας να χάσετε κιλά.
  • Να έχετε πάντα μαζί σας σνακ χαμηλών θερμίδων και λίπους. Τα επίπεδα σακχάρου σας μειώνονται, με αποτέλεσμα να αναζητάτε γρήγορη τόνωση και ενέργεια από γλυκιές λιχουδιές.
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Όταν βγαίνετε έξω προτιμήστε χυμούς, αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και ανθρακούχο νερό. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ στα σαββατοκύριακα. Εάν κάποια μέρα πιείτε παραπάνω αλκοόλ αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ για τις επόμενες 48 ώρες.
  • Καταναλώστε τρόφιμα με αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό (φρούτα, χυμοί, ημίπαχα γαλακτοκομικά, λαχανικά), τα οποία μειώνουν τις κατακρατήσεις που δημιουργεί το αλκοόλ.
  • Αποφύγετε πλήρως κάθε κατανάλωση fast-food.
  • Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα, έστω και λίγο. Ακόμη και ένας περίπατος μπορεί να σας βοηθήσει να τονώσετε τον μεταβολισμό σας και να επαναφέρετε τις καύσεις σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Μην πίνετε θερμίδες. Τα αναψυκτικά, οι καφέδες και τα γλυκά ροφήματα προσθέτουν κενές θερμίδες στην καθημερινότητα μας. Επιπλέον, τα ροφήματα δεν προκαλούν τον κορεσμό που προκαλεί μία στερεά τροφή, με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν το αίσθημα της πείνας. Πιείτε άφθονο νερό αντί για τα παραπάνω, προσπαθώντας να έχετε πάντα ένα μπουκαλάκι νερό δίπλα σας για να το θυμάστε ευκολότερα
  • Υγιεινές προστάσεις αντί για γλυκό που μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά: Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς, Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα), Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς ή μαρμελάδα ή γλυκό κουταλιού, Δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα 1,5% ή βρωμή, Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα, Αποξηραμένα φρούτα, Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5%,1-2 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή 2 μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή πολυδημητριακά μπισκότα.
  • Μην τσιμπολογάτε ό,τι βρίσκετε μπροστά σας. Πάρετε ένα πιάτο και γεμίστε το με όλα όσα σκοπεύετε να δοκιμάσετε. Φροντίστε πάντως μεγάλο μέρος του να καταλαμβάνουν τρόφιμα υγιεινά, εύγευστα και ολιγοθερμιδικά, όπως είναι τα βραστά ή φρέσκα λαχανικά, τα τυριά με χαμηλά λιπαρά κλπ.
  • Μην υποβάλλετε τον εαυτό σας σε μια ολοήμερη αφαγία έως την ώρα του επικείμενου δείπνου ώστε να φάτε υποτιθέμενα ελεύθερα ό,τι επιθυμείτε, γιατί τρώτε περισσότερο, με λαιμαργία και ο οργανισμός υποβάλλεται σε ένα «μεταβολικό σοκ».

Βάσει αυτών των συμβουλών, το καταλληλότερο διατροφικό πρότυπο είναι η αντιοξειδωτική δίαιτα ORAC, που βασίζεται σε τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά   συστατικά.