Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά

Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά

Απολαμβάνουμε το γιορτινό τραπέζι με πειθαρχία!

Πώς να προσέξουμε τη διατροφή μας την περίοδο των γιορτών;

  • Δεν υποβάλλουμε τον εαυτό μας σε ολοήμερη αφαγία έως την ώρα του επικείμενου δείπνου.
  • Δεν παραλείπουμε τα υπόλοιπα γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας, απλώς τα μετριάζουμε σε θερμίδες.
  • Ελαττώνουμε το αίσθημα της πείνας πριν το γιορτινό τραπέζι, τρώγοντας ένα μικρό γεύμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και θερμίδες, όπως φρούτο ή σαλάτα.
  • Απολαμβάνουμε την παρέα και αποφεύγουμε τον μπουφέ με τα ορεκτικά ή τους ξηρούς καρπούς.
  • Δεν αποφεύγουμε το αλκοόλ, ωστόσο δεν κάνουμε κατάχρηση.
  • Δεν τσιμπολογάμε ό,τι βρίσκουμε μπροστά μας. Φροντίζουμε το πιάτο μας να περιέχει κυρίως τρόφιμα υγιεινά, όπως τα βραστά ή φρέσκα λαχανικά.
  • Αυξάνουμε τη σωματική δραστηριότητά μας, για να καούν οι θερμίδες.

Χαιρόμαστε, λοιπόν, τις γιορτές με μέτρο στην ποσότητα και την ποιότητα του φαγητού μας, ώστε να διασκεδάσουμε χωρίς ενοχές.

Καλές Γιορτές!!!

 

Οι γιορτές πλησιάζουν και όλοι σκεφτόμαστε τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε ώστε να  αποφύγουμε δικές μας αμέλειες, απερισκεψίες ή  ενθουσιασμούς όσον αφορά τις διατροφικές μας συνήθειες.

Χαρακτηριστικό των εορτών είναι γεύματα και δείπνα τόσο στο σπίτι μας όσο και σε φιλικά σπίτια, αλλά στους χώρους εργασίας, πλούσια σε θερμίδες, λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι και υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος

Πώς να προσέξουμε τη διατροφή μας την περίοδο των γιορτών; Σε αυτήν την περίοδο η πρόσληψη βάρους είναι υπεύθυνη για την πρόσληψη  1-2 κιλών. Από μακροχρόνιες έρευνες αποδείχτηκε  ότι αυτά τα κιλά συνήθως δεν χάνονται μετά τις γιορτές, με αποτέλεσμα να προστίθενται κάθε  χρόνο. Βεβαίως, οποιαδήποτε επιλογή σε φαγητά ή γλυκά και αν κάνουμε ακόμη και τα πατροπαράδοτα γίνεται να προσαρμοστούν σε ένα υγιεινό διατροφικό σχεδιασμό. Εάν θεωρείτε ότι εσείς  χρειάζεστε λίγη περισσότερη πειθαρχία, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

  • Μην υποβάλλετε τον εαυτό σας σε μια ολοήμερη αφαγία έως την ώρα του επικείμενου δείπνου, ώστε να φάτε υποτιθέμενα ελεύθερα ό,τι επιθυμείτε, γιατί τρώτε περισσότερο και με λαιμαργία, με αποτέλεσμα ο οργανισμός μας να υποβάλλεται σε ένα «μεταβολικό σοκ» και προφανώς να παίρνει πολλές επιπλέον θερμίδες και πολλά παραπάνω θρεπτικά συστατικά από αυτά που χρειάζεται, κυρίως δε λίπη, αφού κυριαρχούν οι λιπαρές τροφές στα γιορτινά τραπέζια. Όποτε, μην παραλείπετε τα υπόλοιπα γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, απλώς μετριάστε τα σε θερμίδες. Έτσι θα απολαύσετε τα γιορτινά φαγητά, λιγότερο πεινασμένοι και περισσότερο πειθαρχημένοι.
  • Ελαττώστε το αίσθημα της πείνας πριν το γιορτινό τραπέζι, τρώγοντας ένα μικρό, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και θερμίδες μικρογεύμα, όπως φρούτο ή σαλάτα. Το αίσθημα της πείνας μπορεί να σας κάνει περισσότερο λαίμαργους.
  • Απολαύστε την παρέα και αποφύγετε τον μπουφέ με τα ορεκτικά ή τους ξηρούς καρπούς όταν φτάσετε σε ένα πάρτι. Χαιρετήστε τους φίλους σας, πιείτε ένα ποτό, χαλαρώστε και μην σκέφτεστε τί έχουν μαγειρέψει.
  • Δύσκολο να αποφύγετε το αλκοόλ, ωστόσο μην κάνετε κατάχρηση. Για να ξεδιψάσετε προτιμήστε να πιείτε νερό ή σόδα ή αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη αντί κρασιού, σαμπάνιας ή κοκτέιλ. Τα πρώτα δεν περιέχουν θερμίδες.
  • Μην τσιμπολογάτε ό,τι βρίσκετε μπροστά σας. Πάρετε ένα πιάτο και γεμίστε το με όλα όσα σκοπεύετε να δοκιμάσετε. Φροντίστε πάντως μεγάλο μέρος του να καταλαμβάνουν τρόφιμα υγιεινά, εύγευστα και ολιγοθερμιδικά, όπως είναι τα βραστά ή φρέσκα λαχανικά, τα τυριά με χαμηλά λιπαρά κλπ.
  • Όταν διασκεδάζετε, επιλέξτε τα γεύματα με τις λιγότερες θερμίδες και λιπαρά. Οι φίλοι σας δύσκολα θα ανιχνεύσουν τη διαφορά.
  • Η απόλαυση των παραδοσιακών γευμάτων με την οικογένεια και τους φίλους σας, δεν σημαίνει ότι απαρνείστε τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες που εφαρμόζετε όλο το υπόλοιπο έτος. Διασκεδάστε και απολαύστε το γιορτινό τραπέζι, γιατί αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των εορτασμών
  • Η αυξημένη σωματική δραστηριότητα τις γιορτινές μέρες είναι ένας καλός τρόπος να καούν οι θερμίδες πριν διασκεδάσετε έξω και μπορεί να σας προσδώσει μια συναισθηματική άνεση και σαφώς λιγότερες ενοχές κατά την απόλαυση των ωραίων γευμάτων.

Συμπερασματικά, χαιρόμαστε τα διατροφικά έθιμα των εορτών, τα «τιμούμε» και γιατί είναι, πράγματι, ιδιαίτερα νόστιμα, αλλά και γιατί αντιπροσωπεύουν σημαντικό κομμάτι του πολιτισμού μας και των οικογενειακών δεσμών που είναι ιδιαίτερα στενοί στη χώρα μας. Παρόλα αυτά τηρούμε ένα μέτρο στην κατανάλωσή τους, ελέγχοντας την ποιότητα και την ποσότητά τους, όσο είναι δυνατόν, κι αποφεύγοντας τα λεγόμενα «τεράστια» γεύματα.