Ενεργειακη διατροφη

«Ενεργειακή Διατροφή»

Ισορροπείστε τον οργανισμό σας, εξασφαλίστε υγεία κι ευεξία!

 

Ένας τρόπος στην αντιμετώπιση σωματικών προβλημάτων (παχυσαρκία- εμμηνόπαυση- τοξιναιμίες) είναι η ενεργειακή διατροφή. Η ενεργειακή διατροφή, βασίζεται στην αρμονία και την επάρκεια οργανικών και ανόργανων ουσιών στο ανθρώπινο σώμα. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε ακούσει τη φράση «δεν έχω ενέργεια», ή μετά από ένα καλό γεύμα να ζητάμε και ένα γλυκό, για να νιώσουμε πλήρεις.

Όπως και αν έχει, όποια φράση και να διαλέξουμε, είναι το ίδιο και το αυτό. Έχουμε απώλεια ενέργειας, πόνο στο στομάχι ή τη χολή, εντερικές διαταραχές, υψηλή αρτηριακή πίεση, πονοκεφάλους, ιλίγγους, κούραση σωματική, ψυχική και πνευματική. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι η διατροφή καθορίζει την ποιότητα του οργανισμού μας, σε μεγάλο βαθμό. Οι λανθασμένες επιλογές διατροφής μας δίνουν και το ανάλογο πρόβλημα.

Οι δυτικοί διατροφολόγοι, λένε πως «είμαστε ό,τι τρώμε!». Αυτό θα μπορούσε να είναι μια πραγματικότητα, διότι αν λάβουμε υπόψιν μας πως διοχετεύουμε στον οργανισμό μας χονδροειδή ύλη και αυτός με τη σειρά του την επεξεργάζεται και την κάνει ουσία ζωής, αίμα, σκέψεις και κίνηση, είναι απλό να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως ναι, παίρνουμε τα χαρακτηριστικά της διατροφής μας με μια συστηματικά λάθος διατροφή, η οποία δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του οργανισμού μας, αλλά απλά τον «γεμίζει» με σκουπίδια, και η οποία, με μαθηματική ακρίβεια, θα καταφέρει να μας εξουθενώσει πολύ γρήγορα!

Η απώλεια ζωτικής δύναμης, το πρόωρο γήρας στο δέρμα, η χαμηλή δυναμικότητα των εσωτερικών οργάνων, η πλεονάζουσα ύλη (βάρος), η συσσώρευση τοξινών και κατ’ επέκταση οι αρρώστιες, είναι χαρακτηριστικές συνέπειες της λανθασμένης διατροφής.

 

Σε όλα αυτά έρχεται να δώσει τη σωστή απάντηση η Ενεργειακή Διατροφή!

Τα στοιχεία για να έχουμε ένα ενεργειακό διατροφικό πρόγραμμα, είναι απλά. Η θεωρία στηρίζεται στην εποχή της γέννησης, η οποία μας δίνει την βιοχημική σύσταση του οργανισμού, βάση των κλιματολογικών συνθηκών ( καλοκαίρι- χειμώνας- φθινόπωρο- άνοιξη).

Η ποιότητα των τροφών, ανάλογα με την εποχή, ποικίλει σε ουσίες οργανικές και ανόργανες. Έτσι και οι άνθρωποι, ανάλογα με την εποχή της γέννησής τους, έχουν ιδιαίτερη χημική σύσταση. Ο καθένας από εμάς, μπορεί και είναι διαφορετικός.

Ορισμένα στοιχεία ενδέχεται να υπερτερούν και άλλα να είναι σε υποτονική κατάσταση. Με το πέρασμα του χρόνου, το χημικό εργοστάσιο που λέγεται  «σώμα», στην προσπάθειά του να κρατήσει ισορροπίες και να λειτουργεί καλύτερα, αλλάζει τον τρόπο των καύσεων, επιβραδύνει, συσσωρεύει, επιταχύνει, ανάλογα με τη διατροφική ύλη που του δίνουμε να επεξεργαστεί.

Η προσβολή ή η μείωση των βιοχημικών στοιχείων, μέσα στο σώμα, δίνουν σιγά -σιγά  τα δικά τους προβλήματα. Εκεί έρχεται η ενεργειακή διατροφή να αποκαταστήσει αυτή τη χαμένη ισορροπία, δίνοντας ουσίες, μέσα από τη διατροφή, οι οποίες μπορούν να επαναφέρουν τον οργανισμό σε καλά επίπεδα λειτουργίας.

Η λήψη των βασικών ουσιών, μέσα από τις ανάλογες τροφές που τα περιέχουν, μας δίνει την δυνατότητα να χάσουμε γρήγορα βάρος (λίπος) και να δώσουμε τη δυνατότητα στο σώμα να φτάσει σε επίπεδα τέτοια, που να συμβαδίζουν με την οστική μάζα που διαθέτει, να αποκαταστήσουμε την ισορροπία του αίματος σε φυσιολογικές τιμές, να επαναφέρουμε τη λειτουργία ζωτικών οργάνων σε καλή κατάσταση, με λίγα λόγια να ξυπνήσουμε τον οργανισμό.

 

Πού πρέπει να στοχεύει η διατροφή μας;

Θα  πρέπει να  περιέχει πλούσιες  ποσότητες σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες που  ενισχύουν  τη λειτουργία  των κυττάρων και  ευνοούν την ανανέωσή τους.

 

Δίνουμε απλή ύλη στο σώμα και ξεκουράζουμε τα όργανα!

Τα αποτελέσματα είναι εμφανή από τις πρώτες ημέρες του προγράμματος. Βελτιώνεται η όψη του δέρματος, χάνουμε βάρος χωρίς να έχουμε απώλεια υγρών και το βασικότερο, αλλάζει η ψυχική μας διάθεση, καθώς το λίπος μπλοκάρει την ενέργεια του οργανισμού. Το συγκεκριμένο διατροφικό μοτίβο στοχεύει στη μείωση του λίπους είτε αυτό είναι στο αίμα, είτε βρίσκεται στο μυικό σύστημα. Τα χαμηλά επίπεδα λίπους μας εξασφαλίζουν ελευθερία στην κίνηση, στη λειτουργία αλλά και στην απορρόφηση και εκπόρευση ενέργειας από το σώμα.

 Όσο εντυπωσιακό κι αν ακούγεται, οι τροφές περιέχουν ουσίες (βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία) οι  οποίες  καθορίζουν σε  σημαντικό  βαθμό την λειτουργία  του οργανισμού. Το καθημερινό  στρες  και το άγχος για  την επίτευξη επαγγελματικών στόχων  πολλές φορές  δεν  επιτρέπει  την καθιέρωση  μιας  μόνιμης  και υγιεινής  διατροφής, η  οποία  θα μπορεί με  τη  σειρά της  να  συμβάλει  θετικά  στη  σωματική  και  ψυχική  υγεία.

 

Τρώμε:

Αβοκάντο: θεωρείται μια πλήρης τροφή. Οι βιταμίνες του  συμπλέγματος Β και το φολικό οξύ που περιέχει  υποστηρίζουν το νευρικό μας σύστημα και βελτιώνει την εγκεφαλική  μας  λειτουργία  επηρεάζοντας  τη διάθεσή μας. Είναι επίσης  πλούσιο σε σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, C και Ε. Βοηθά στη μείωση  των φλεγμονών  που προκαλούνται από  την έντονη  φυσική  δραστηριότητα και το  μακροχρόνιο  στρες.

Κεράσια- μούρα- φραγκοστάφυλλα- σταφύλια- μύρτιλα, βραζιλιάνικα φιστίκια: Φυσική άμυνα. Τονώνουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα και αυξάνουν την παραγωγή αντισωμάτων από τον οργανισμό σας.

Οστρακοειδή: περιέχουν περισσότερο ψευδάργυρο από οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο. Ο οργανισμός χρησιμοποιεί τον ψευδάργυρο για την μετατροπή των υδατανθράκων σε ενέργεια. Σε μικρές ποσότητες είναι ευεργετικά.

Πράσινο τσάι: Πλούσιο σε ελεύθερες πολυφαινόλες, παρέχοντας   αντιοξειδωτική προστασία στα  κύτταρα. Αποτοξινωτικό, καθώς ενεργοποιεί ένζυμα  στο συκώτι που  αποβάλουν τις  άχρηστες  ουσίες  από το  σώμα.

Μαύρη σοκολάτα: τουλάχιστον από 70 % κακάο. Περιέχει  μια  σειρά  από αντιοξειδωτικά σε διπλάσια ποσότητα από το κόκκινο  κρασί και το  πράσινο τσάι.(20 γρ  σκούρα σοκολάτα  με  1  φλιτζάνι   πράσινο  τσάι  είναι ένας καλός  αντιοξειδωτικός συνδυασμός).

Σαρδέλες- σολομός- τόνος: Περιέχουν ω-3 λιπαρά και  βιταμίνη Ε που βοηθά στην καλή οξυγόνωση του αίματος. Προστατεύουν τα  κύτταρα  από τη φλεγμονή  που  προκαλεί  το  στρες.

Τζίντζερ: Το τζίντζερ έχει καταπληκτικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Είναι μια εξαίρετη επιλογή για άτομα που κουράζονται σωματικά.

Σπανάκι – ντομάτα: είναι μια φυσική πηγή βιταμίνης C, και αντιοξειδωτικών  που ενισχύουν τις κυτταρικές μεμβράνες στα μιτοχόνδρια, τα  οποία  είναι τα  εργοστάσια  καύσης λίπους. Το λυκοπένιο  που  περιέχεται  στη  ντομάτα  φαίνεται  πως  δρα  προληπτικά  για  κάποιες  μορφές  καρκίνου.

Κόκκινο πιπέρι: πλούσιο σε καψείνη. Πρόκειται για ένα φυσικό αναλγητικό που ενισχύει καρδιαγγειακή λειτουργία.

 

Ακόμη, είναι γνωστό πως οι τροφές επιδρούν και ρυθμίζουν τη συμπεριφορά και  την έκφραση των κυττάρων. Μια  κατηγορία είναι  τα  τρόφιμα  που  ανήκουν στην κατηγορία των Φυτο-Οιστρογόνων: δηλαδή έχουν οιστρογονική δράση  κι ενισχύουν  τους  μηχανισμούς  εξουδετέρωσης  των  καρκινικών κυττάρων. Τέτοιες  είναι:

  • Τροφές πλούσιες  σε β- καροτένιο
  • Βερίκοκα- ροδάκινα- γλυκοπατάτες- καρότα- κολοκύθα- μάνγκο- Καlle (είδος λαχανικού)- μπρόκολο- λαχανάκια  Βρυξελλών- πεπόνι
  • Συνδυασμός εσπεριδοειδών πλούσιων σε βιταμίνη c (μανταρίνια–πορτοκάλια– γκρέιπ φρουτ, λεμόνια.
  • Σιτάρι και γενικότερα  δημητριακά ολικής  αλέσεως.
  • Όσπρια και κυρίως  τα  ξερά  φασόλια  και η  σόγια.
  • Γιαούρτι κυρίως  ζωντανές  καλλιέργειας, που  τονώνει το ανοσοποιητικό.
  • Ανάλατοι ξηροί καρποί.

 

Τέλος εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η φυσική δραστηριότητα. Γενικότερα, η άσκηση έχει ως συνέπεια  την αύξηση της ροής  του  αίματος, την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, τη μείωση του άγχους, την αύξηση της ενέργειας, πράγμα που τελικά συμβάλει θετικά   στην αύξηση του μέσου όρου ζωής.