Η φιλοσοφια μας

Mediterranean b-eat: Η φιλοσοφία μας

Αγαπείστε τον εαυτό σας!

Αγαπείστε το σώμα σας!

Δώστε του τη φροντίδα που του αξίζει!

Ακολουθείστε μια διατροφή απλή, εύγευστη και υγιεινή!

Μεσογειακή Διατροφή: η παραδοσιακή ελληνική διατροφή που έγινε μόδα, η μόδα που όλοι πρέπει να ακολουθήσουμε! Είναι απλή, είναι νόστιμη, απόλυτα υγιεινή, φιλική προς το περιβάλλον και οικονομική.

Ξεκινήστε σήμερα κιόλας!

Κάντε αυτό το μεγάλο δώρο στον εαυτό σας!

Ελάτε να σας μάθουμε τα μυστικά της μεσογειακής διατροφής!

Μπείτε στο ρυθμό του Mediterranean b-eat!!!

Τα ευεργετικά αποτελέσματα της Μεσογειακής  Διατροφής

Η μεσογειακή διατροφή αντικατοπτρίζει τις τυπικές διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της Νότιας Ευρώπης, δηλαδή της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Νότιας Γαλλίας και της Πορτογαλίας. Βασίζεται στην απλή παρασκευή εύγευστων πιάτων χάρη στην ευρεία γκάμα προϊόντων που παράγονται σε αυτές τις χώρες. Παράλληλα, οι συνταγές της μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στα προσωπικά γευστικά γούστα του καθενός και στα είδη των τροφίμων που είναι διαθέσιμα σε κάθε χώρα.

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και περιλαμβάνει ζυμαρικά, ψωμί, δημητριακά, ρύζι και πατάτες, κρέας, πουλερικά και ψάρια, γαλακτοκομικά προϊόντα, κυρίως όμως δύο βασικά συστατικά:το ελαιόλαδο και το κρασί.

Το ελαιόλαδο είναι η κύρια πηγή του λίπους της μεσογειακής διατροφής και αποτελεί το 15% της συνολικής ενέργειας που λαμβάνουμε. Σε μερικές περιοχές μάλιστα, όπως η Κρήτη, το ποσοστό αυτό φτάνει το 27%.
Τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλη περιεκτικότητα στα σπορέλαια και στους ξηρούς καρπούς, έχει αποδειχθεί ότι είναι απαραίτητα, επειδή, σε αντίθεση με τα κορεσμένα λιπαρά οξέα, έχουν τις εξής ιδιότητες:

  • Ελαττώνουν τα τριγλυκερίδια στο αίμα.
  • Μειώνουν την ολική χοληστερίνη του αίματος.
  • Ελαττώνουν τα επίπεδα της LDL χοληστερίνης (κακής χοληστερίνης) στο αίμα.
  • Διατηρούν τα επίπεδα της HDL (καλή χοληστερίνη) στο αίμα.
  • Μειώνουν τα ποσοστά θνησιμότητας από καρδιαγγειακές παθήσεις.
  • Μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, του μαστού και του προστάτη.
  • Έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες.
  • Έχουν θετική επίδραση στα επίπεδα των λιπιδίων και της γλυκόζης στο αίμα και προτείνονται σε διαβητικούς ασθενείς.
  • Βοηθούν στον έλεγχο του σωματικού βάρους, με την προϋπόθεση ότι θα μειωθεί η συνολική ημερήσια κατανάλωση θερμίδων.

Ακολουθώντας τη Μεσογειακή Διατροφή

Μια ευρεία ποικιλία επιστημονικών στοιχείων καταδεικνύει ότι οι ευεργετικές επιδράσεις των προϊόντων που συνθέτουν τη μεσογειακή διατροφή, όπως τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά ως πηγή υδατανθράκων, οι ίνες και το ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λιπαρών και φυσικά μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, είναι ό,τι καλύτερο για την υγεία.

Για το λόγο αυτό σήμερα πολλοί διεθνείς φορείς υγείας προωθούν συγκεκριμένη διατροφή για τη μείωση των προβλημάτων στις στεφανιαίες αρτηρίες, αλλά και τις διάφορες καρδιακές νόσους, τα χαρακτηριστικά της οποίας μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

  • Το ολικό λίπος δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 30% της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης.
  • Η πρόσληψη των κορεσμένων λιπαρών θα πρέπει να είναι το πολύ μεταξύ 7 και 10% της συνολικής πρόσληψης θερμίδων.
  • Η πρόσληψη μονοακόρεστων θα πρέπει να εξασφαλίζει περισσότερο από το 15% των συνολικών θερμίδων.
  • Η πρόσληψη των πολυακόρεστων δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 10% των συνολικών θερμίδων.
  • Η χοληστερόλη στην καθημερινή διατροφή θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλότερη από 300mg την ημέρα.
  • Ο συνδυασμός κατανάλωσης υδατανθράκων και ινών θα πρέπει να αυξηθεί.

Επίσης, μια μελέτη που έγινε πρόσφατα στις ΗΠΑ έδειξε ότι πολλά παχύσαρκα άτομα κάτω από διαιτητική θεραπεία έχουν προτιμήσει να ακολουθούν για μεγαλύτερο διάστημα μια δίαιτα μεσογειακού τύπου, λόγω της ποικιλίας των φαγητών και της γεύσης τους, ενώ εμφανίζουν καλύτερα αποτελέσματα από ό,τι με δίαιτα χαμηλών θερμίδων.

Αμερικανοί και Ευρωπαίοι ειδικοί, μαζί με άλλους ερευνητές από τη Ν. Αμερική και την Ασία, καθιέρωσαν για πρώτη φορά μια θεμελιώδη αρχή:
«Δεν έχει σημασία η ποσότητα του διαιτητικού λίπους που χρησιμοποιούμε στη δίαιτά μας αλλά το είδος του».

Έχει αποδειχθεί ότι κάτω από το ίδιο ποσοστό λαμβανόμενης ενέργειας (θερμίδων), μία δίαιτα με μεγαλύτερο ποσοστό λίπους (20-30%), όπως αυτό που περιέχει η μεσογειακή διατροφή, προκαλεί ίδια ή και καλύτερα αποτελέσματα στην υγεία από μία δίαιτα χαμηλών λιπαρών (6-8%), όπως εκείνη που συνηθίζεται στις ΗΠΑ.

Γιατί όλοι προτιμούν και αγαπούν τη Μεσογειακή Διατροφή;

Έχει παρατηρηθεί πως όποιος δοκιμάζει και γνωρίζει τη Μεσογειακή Διατροφή, αμέσως τη χαρακτηρίζει ως «αγαπημένη». Γιατί; Είναι η ποικιλία των φαγητών που περιέχει;. Είναι η ποικιλία και η ποιότητα των πρώτων υλών στις οποίες βασίζεται; Τα φρούτα, τα λαχανικά, το λάδι, τα κρέατα της Μεσογείου; Είναι το γεγονός ότι κάθε εποχή του χρόνου υπάρχει πληθώρα εποχιακών προϊόντων που μας επιτρέπουν να ακολουθούμε το μεσογειακό μοτίβο διατροφής, χωρίς να στερούμαστε ούτε την ποικιλία ούτε τη γεύση; Ή μήπως το ότι απευθύνεται σε όλα τα βαλάντια, αφού δεν χρειάζεται να ξοδέψει κανείς πολλά χρήματα για να την ακολουθήσει;

Είναι όλα αυτά μαζί!

Πέρα από αυτό, η Μεσογειακή Διατροφή είναι νόστιμη, ευχάριστη, απλή, και, δίχως αμφιβολία, είναι μια διατροφή η οποία συμβάλλει στη μακροζωία και στην υψηλή ποιότητα ζωής.

Με εκτίμηση,

Ευθυμια Χ. Δεδε

Πτυχιούχος Διατροφολόγος – Διαιτολόγος

ΑΤΕΙ Διατροφής & Διαιτολογίας Σητείας