Διατροφη & εγκυμοσυνη

ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

 

  1. Η πιο όμορφη και δημιουργική περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας, χωρίς αμφιβολία! Οι σημερινές μέλλουσες μανούλες γνωρίζουν πως η σωστή διατροφή είναι καθοριστικός παράγοντας τόσο για τη δική τους υγεία, όσο και για τη σωστή ανάπτυξη του μωρού που κυοφορούν. Αν η δίαιτα που ακολουθείται πριν την εγκυμοσύνη είναι ισορροπημένη, μικρές μόνο αλλαγές θα χρειαστούν για την πλήρη κάλυψη των διατροφικών αναγκών κατά τη διάρκεια  της εγκυμοσύνης.
  2. Είναι σημαντικό για μια γυναίκα που εγκυμονεί να ακολουθεί ένα μοντέλο διατροφής που περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφών. Γι’ αυτό συνιστάται να καταγράφει καθημερινά το ημερολόγιο που ακολουθεί, ώστε να μπορέσουμε να εντοπίσουμε και να συζητήσουμε τυχόν λάθη που κάνει στη διατροφή της.
  3. Καθώς οι διατροφικές ανάγκες αλλά και οι προτιμήσεις μιας εγκύου γυναίκας μεταβάλλονται κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών της κύησης, υπάρχουν κάποιοι βασικοί διατροφικοί κανόνες που θα πρέπει να ακολουθηθούν σε αυτό το διάστημα:
  4. Ξεχνάμε το μύθο των μητέρων και των γιαγιάδων μας που μιλούσαν για υπέρμετρη πρόσληψη τροφής.
  5. Καταναλώνουμε ισορροπημένα γεύματα, δίχως να παραλείπεται κάποιο από αυτά.
  6. Ελαττώνουμε την κατανάλωση καφεΐνης στο ελάχιστο και αυξάνουμε την κατανάλωση νερού.
  7. Αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ.
  8. Προσοχή στην παχυσαρκία, γιατί προκαλεί προβλήματα και στη διάρκεια της εγκυμοσύνης,  αλλά και κατά τον τοκετό.
  9. Φροντίζουμε να διατηρούμε τα επίπεδα σακχάρου του αίματος μας στα φυσιολογικά, ή κοντά στα φυσιολογικά όρια.
  10. Το ασβέστιο αποτελεί ένα από τα πιο σπουδαία μέταλλα στην δίαιτα της εγκυμοσύνης.
  11. Το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος κατά την διάρκεια του 1ου τριμήνου και συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης.
  12. Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητο συστατικό για καλή υγεία.
  13. Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για τη σωστή νευρική και εγκεφαλική λειτουργία, τόσο της μητέρας όσο και του βρέφους.
  14. Η πρόσληψη πρωτεϊνών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του εμβρύου ειδικά μετά τον 5ο μήνα εγκυμοσύνης.
  15. Ακολουθούμε μια ελαφριάς μορφής φυσική άσκηση, για φυσιολογικό σωματικό βάρος και καλύτερη ψυχική υγεία της μητέρας, μετά από υπόδειξη του γυναικολόγου μας.
  16. Να θυμάστε: η συνιστώμενη αύξηση του σωματικού βάρους της μητέρας κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι κατά 10-12 κιλά.
  17. Μετά τον τοκετό, συνιστάται σωστή και ισορροπημένη ήπια υποθερμιδική δίαιτα η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα απώλεια βάρους μέχρι 0.5 kg/εβδομάδα (£ 2 kg/μήνα).