ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι περισσότεροι γονείς, σχεδόν σε καθημερινή βάση, κάνουμε σημαντικά λάθη σχετικά με το διαιτολόγιο του παιδιού μας. Άλλες φορές επειδή δεν έχουμε χρόνο, άλλες επειδή δεν έχουμε καμιά όρεξη για τσακωμούς και άλλες επειδή πιστεύουμε πως έτσι «πρέπει» για να μεγαλώσει το παιδάκι μας σωστά.

Ήρθε η ώρα να παραδεχτούμε τα λάθη μας και να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε… διατροφική συμπεριφορά προς το μικρότερο μέλος της οικογένειας.

Έτσι, έχουμε πάντα το μυαλό μας τα εξής:

  • Ζητούμε απ’ τα παιδιά να μας  βοηθούν στο μαγείρεμα, ώστε να δοκιμάζουν πάντα τη «δημιουργία» τους κι έτσι να γνωρίζουν νέες γεύσεις. Επίσης, κάνοντας το μαγείρεμα οικογενειακή υπόθεση, βοηθάμε το μικρό μας να μάθει να προτιμά το σπιτικό φαγητό.
  • Δεν πιέζουμε το παιδί να συνεχίσει να τρώει μέχρι ν’ αδειάσει το πιάτο του, ακόμη κι αν έχει χορτάσει! Όπως λειτουργεί ο δικός μας μηχανισμός αίσθησης κορεσμού της πείνας, λειτουργεί και στο παιδί.
  • Δεν υποκύπτουμε πάντα στις γαστριμαργικές προτιμήσεις του παιδιού μας, όταν αυτό που ζητά δεν προσφέρει στον οργανισμό του όλα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία για τη σωστή ανάπτυξη.
  • Δεν το υποχρεώνουμε να πιει γάλα πριν τον ύπνο, ενώ έχει ήδη φάει βραδινό.
  • Δεν του δίνουμε φρούτο μετά το φαγητό, γιατί δεν μας δίνει τις βιταμίνες που θα μας έδινε αν το τρώγαμε σαν σνακ. Προσφέρουμε λοιπόν στο μικρό μας το φρουτάκι του την ώρα του δεκατιανού ή του απογευματινού.
  • Δεν του στερούμε τις γλυκές απολαύσεις, αλλά καθιερώνουμε τον κανόνα του μέτρου που προβλέπει 2 γλυκά την εβδομάδα. Επίσης, προτιμούμε να τρώμε γλυκά που έχουμε φτιάξει με τα χεράκια μας και προσφέρουμε στο μικρό μας το γλυκό πάντα στη θέση κάποιου σνακ και όχι στη θέση των κυρίων γευμάτων.
  • Τα παιδιά δεν πρέπει να τρώνε προϊόντα χωρίς λίπος, γιατί αυτό είναι απαραίτητο για να έχουν ενέργεια και να αναπτυχθούν σωστά.
  • Δεν «φορτώνουμε» τον οργανισμό του με έξτρα ποσότητες βιταμινών από αυτές που ήδη λαμβάνει μέσω της διατροφής, εκτός κι αν παιδίατρος μας το συστήσει.

 

Παράλληλα, ξεχνάμε τις παρακάτω φράσεις:

  • «Μην πίνεις νερό τώρα που σερβίρω γιατί θα σου κοπεί η όρεξη». Πρέπει να ξέρετε πως η όρεξη του παιδιού, δεν κόβεται έτσι εύκολα.
  • «Αν φας τα φασολάκια, θα πάμε στην παιδική χαρά». Δε χρησιμοποιούμε ποτέ το φαγητό σαν επιβράβευση ή δωροδοκία.
  • «Δεν προλαβαίνεις να φας πρωινό γιατί θα αργήσεις στο σχολείο». Δεν προσπερνάμε ποτέ το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Σύμφωνα με έρευνες, τα παιδιά που δεν λαμβάνουν καθημερινά πρωινό, έχουν 30% περισσότερες πιθανότητες να εξελιχθούν σε παχύσαρκα.
  • «Αφού δε σου αρέσει σκέτο το γάλα, βάλε αρκετό κακάο». Όσο πιο πολύ κακάο βάζουμε στο ζεστό γάλα του μικρού μας, τόσο περισσότερο καταστρέφεται η ποσότητα του ασβεστίου που περιέχει.